Företagsgolf

Ale Golfklubb som partner

Ditt golfevenemang är ett gyllene tillfälle att bygga relationer till dina kunder, partners och anställda. Ale GK hjälper dig gärna med detta. Vi erbjuder ett skräddarsytt upplägg på en av Västsveriges bästa golfbanor. Belägen i en svårslagen historisk miljö, endast ca. 30 minuter med bil från Göteborg.

Vi erbjuder flera olika nivåer på våra evenemang. Alltifrån ett baspaket till kul tillval. Hör av dig till oss med dina tankar så skapar vi gemensamt något riktigt bra för ditt företag.

Detta ingår i vårt baspaket

• Lottning och utskrift av startlista

• Banguide

• Utskrift av unika och personliga scorekort just för er dag

• Incheckning

• Starter

• Scorekortshantering och resultatservice

• Vid behov värd för tävlingsinformation, prisutdelning och övrig information

• Närmast hål och längsta drive

• Plats för egen skyltning

• Egen flagga vid klubbhuset

• 10% rabatt på artiklar i shopen för prisbord

• Alla deltagare erhåller 10% rabatt i shopen via sitt unika scorekort

Vår PRO/Tränare Jessica Wallström lyfter ditt arrangemang

Jessica har jobbat i golf branschen i nästan 20 år inom olika områden, som inspiratör, tränare, inom service, golfevent, tjejsatsningar och mycket mer.  Jessica tävlade mycket som junior, men gled sedan in på lång longdriving som hon höll på med tills för några år sedan. Hon har fem EM-titlar i longdriving på meritlistan, och har också tävlat i VM där hon tagit en bronspeng. Med andra ord rejält löd i bössan. Hon är nu inne på sitt andra år som mycket populär tränare på Ale GK.

ALLA kan bli bättre golfare oavsett ålder och spelskicklighet. Blir du bättre golfare, så blir också golfen roligare. Jessica kan krydda din företagsgolf med något extra.

Tillvalslista

Förhöj upplevelsen - få ut mer av din företagsgolf. Exempel nedan..

Clinic – en lärorik timme
Närspelsclinic eller clinic på driving-range där klubbens tränare ger deltagarna råd om hur man bör tänka och agera för att spara slag och ha det roligare på golfbanan.

Spel med pro
Jessica spelar ett antal hål med varje parti. Om så önskas ges tips om taktik och strategi på banan.

Företagsträning

Inför företagsgolfen, eller för att stärka ”golfgemenskapen” på ert företag, kan ni arrangera golfträning i grupp.
Bjud in de som skall delta i företagsgolfen till en gemensam träning som förberedelse.

Prova-på-golf – för de som inte börjat än

De som ännu inte spelar golf får en färgsprakande introduktion till golfens underbara värld av klubbens tränare. Banan, spelets idé, korta och långa slag och en avslutningstävling på 9-hålsbanan ingår. Jättepopulärt både bland deltagarna och hos värdföretaget. Äntligen en möjlighet att bjuda med viktiga personer som inte spelar golf.

******* Jessica har säkert massa goda idéer. *********

Restaurang:
Vi kan erbjuda
- Fralla & kaffe och/eller lunch vid ankomst
- Middag eller grillbuffé efter er ronda
- Servicebil på banan med snacks och dryck
- Kaffe, dryck, macka o korv efter nio hål

Konferenslokal

Grupp rum

För mer information kontakta någon av sponsorkommitténs medlemmar

Thomas Klein
thkl06@gmail.com