Greenfee

18-hålsbanan

Vi tillämpar dynamisk greenfee som är olika beroende på säsong och tid på dagen.

Aktuell greenfee ser du i Min Golf för den tid och dag du bokar.

Samarbeten och rabatter

• Golfhäftet gäller mot dagens högsta greenfeeavgift och endast under helgfria vardagar

• Gäst till medlem erhåller 100 kr rabatt på aktuell 18-håls greenfee. Vid 9-håls greenfee är rabatten 50 kr. Medlemmen ska spela i samma boll som sina gäster, vilket innebär max tre gäster per medlem och tillfälle.

• Juniorer spelar för halv avgift

• Greenfeesamarbeten - Ale GK har samarbeten med ett antal klubbar

Ankomstanmälan och avbokning

• Ankomstanmälan ska ske senast 20 minuter innan starttid.

• Avbokning ska ske senast 2 timmar innan starttid.

• Vi tillämpar “No Show” avgift

Övrig information

• Ordinarie Greenfee gäller 18 hål. I mån av plats kan en andra runda spelas samma dag till en kostnad av 150 kr. Andra rundan bokas i kansliet efter det att den första rudan är avslutad. Gällande greenfee ska betalas före spel. Du betalar i vårt kansli eller via terminal i entrén om kansliet är stängt. All information gällande betalningsmöjligheter finns anslagen invid terminalen.

• Den som spelar på banan utan att ha erlagt spelavgift debiteras dubbel ordinarie greenfee. Hemmaklubben informeras. Greenfee kontroller genomförs regelbundet.

• Kansliet har rätt att flytta 2-bollar till 4-bollar så att spelet flyter på.

9-hålsbanan

Åldersgrupp Pris
Seniorer 100 kr
Juniorer Spelar gratis tack vare sponsring av Swedbank.

Greenfeeavgiften till korthålsbanan skall betalas i receptionen i klubbhuset. Avgiften betalas via "SWISH" nr 1231376979 när receptionen är stängd.