Årets tävlingar

Vår målsättning är att locka fler medlemmar och gäster till att tävla. Vi försöker ha en blandning av singel, par och lagtävlingar. Vår ambition är att i möjligaste mån hålla varannan helg tävlingsfri.

Tävlingarna går oftast på lördagar. Det har vi gjort i samråd med styrelse och greenkeeper för att inte belasta banarbetarna så mycket. Vår golfvecka, vecka 29, bjuder på ett fullspäckat program, med tävlingarna JSS, Golfresan On Tour, Golfshopens enmanna scramble, Golfhäftet Trophy och som avslutning en lagtävling då vi spelar Irish rumble.  Under vår golfvecka kommer vi i år att förutom tävlingarna även ha en Order Of Merit. Så om du är med på många av tävlingarna under golfveckan har du chans att vinna pris i OOM.

Förra året hade vi en väldigt lyckad dag när vi arrangerade Matchen mot Cancer. I år går tävlingen av stapeln lördagen den 29 juni enligt det koncept som finns på andra klubbar där tävlingen arrangeras. Det blir lag om 4 spelare, där en av spelarna är en känd profil, som ställer upp för att ge sitt bidrag till matchen mot cancer. Vinnande lag får delta i nästa års MMC-final. Vi är mycket glada att få tillfälle att arrangera denna tävling där behållningen tillfaller stiftelsen - Matchen Mot Cancer. En kamp som känns väldigt viktig och angelägen för oss alla. Vi hoppas på en härlig dag med mycket folk, såväl klubbens medlemmar som gäster. Om du inte vill vara med och spela själv, tänk på att vi har stort behov av funktionärer för att allt ska flyta på bra.

För att väntan på prisutdelning inte ska bli så lång, kommer vi att ha shotgun start vid många av våra tävlingar. Passa på att umgås med dina medspelare, ta något att äta eller dricka från restaurangen, sitt inne eller ute beroende på väder och vind. Vid de flesta tävlingarna kommer vi att ha närvaroutlottning på scorekorten vid prisutdelningen.

Klubben har ett antal lag som deltar i seriespel och dessa tävlingar går oftast på måndag eller fredag.

För att kunna erbjuda bra kvalitet på våra tävlingar är vi i stort behov av funktionärer. Det handlar om tävlingsledare (TL), funktionärer som hjälper till att dela ut scorekort vid shotgunstart, starters, folk som knappar in resultat mm. Det går oftast bra att kombinera eget tävlande med att vara funktionär. Vi planerar att ha en tävlingsledarutbildning under våren, i samarbete med vår distriktsdomare. Regelvandring planerar vi att ha under våren innan säsongen kör i gång, även det i samarbete med vår distriktsdomare. Anmälan till tävlingsledarutbildning och regelvandring görs i år via MinGolf.

Du anmäler dig till våra tävlingar via min MinGolf.

Varje år får vi några tävlingar som GGF tilldelar oss. I år är det:

• 14/6 GP-golfen kvalspel

• 1/7 Teen Cup för juniorer

Årets tävlingar

Uppgift om årets tävlingar hittar du under SPELA - TÄVLINGAR. Där hittar du också information om tävlingsvillkor, lokala regler och ordningsföreskrifter.

Andra dokument

Dokument du kan ha nytta av som tävlingsledare

Glada pristagare

Tävlingskommitténs medlemmar