Våra kommittér

Att vara delaktig i en kommitté är ett stimulerande åtagande. Du lär känna många klubbmedlemmar, samtidigt som du genom dina ideella insatser gör mycket nytta för vår klubb.

Nedan kan du lästa kort om syftet med våra olika kommittéer. De flesta har också egna sidor där du kan läsa mer om dess verksamhet. Hör gärna av dig till någon av kontaktpersonerna om det är någonting du undrar över eller om du vill hjälpa till.

Bankommitténs uppgift är att planera banans utveckling på kort och lång sikt.
Kontaktperson: Christian Palmkvist, 0702-697012, christian.palmkvist@ale.se

Juniorkommitténs syfte är att erbjuda våra juniorer träning utifrån spelnivå och ambition. Träningen som bedrivs ska kännetecknas av hög kvalitét och ledas av en PGA pro. Målet är att få in fler juniorer i träning. Vi vill också skapa en större juniorkommitté, där vi rekryterar föräldrar med barn i spridda åldersgrupper och med olika hcp-nivå. Vi vill anordna fler sociala aktiviteter under året för att skapa glädje och gemenskap.
Kontaktperson: Patrik Björk, 0737-038089, pb-bjork@hotmail.com

Damkommitténs syfte är att locka damer i alla åldrar och handicapgrupper till att utvecklas som golfspelare. Samtidigt vill vi ge klubbens damer möjlighet att göra nya bekantskaper som delar vårt gemensamma intresse för golfen. Det gör vi genom att arrangera damtävlingar under hela säsongen. Vi ansvarar även för vårens och höstens uppstarts- respektive avslutningsträffar dit alla klubbens damer hälsas välkomna. Vi spelar på torsdagar.
Kontaktperson: Helene Björk, 0730-653556,
alesdamer@gmail.com

Herrkommitténs syfte är att vara ett forum för Ales herrar att regelbundet träffas, spela golf och ha trevligt. Våra aktiviteter ska underlätta för nya medlemmar att på ett naturligt sätt slussas in i klubbgemenskapen, samt naturligtvis för våra etablerade medlemmar att umgås med nya och gamla golfkompisar. Det gör i första hand genom att arrangera Herrgolftävlingar, dit alla är lika välkomna. Vi spelar på onsdagar.
Kontaktperson: Martin Wingård, 0702-950787,
martin.wingard@teliacompany.com

Seniorkommitténs syfte är att arrangera aktiviteter som bidrar till ökad trivsel och gemenskap för klubbens seniorer (55+). Vårt mål är att lägga upp aktiviteterna så att de blir trivsamma för alla deltagare oavsett spelskicklighet. Seniorgolfen ska vara platsen där du på ett enkelt sätt breddar ditt kontaktnät.  Vi spelar på tisdagar.
Kontaktperson: Bertil Hansson, 0769-460322,
bertil.a.hansson@gmail.com

Golfmixen är en mötesplats för alla medlemmar i vår klubb. Vi försöker att vara en bra inkörsport till golfen och klubben. Vi spelar golf, vi lär vi oss lite vett och etikett, vi diskuterar regelfrågor ibland, vi umgås och har trevligt. Häng på, så lovar vi att vi ska göra vårt bästa för att du ska trivas. Golfmixen träffas på måndagar och torsdagar. Har tider på såväl dagtid som kvällstid.
Kontaktperson: Jessica Johansson, 0708-371612,jesson@hotmail.com

Tävlingskommittén har som mål att erbjuda en spännande och omväxlande tävlingsupplevelse för medlemmar och gäster oavsett spelhandicap.
Kontaktperson: Eva Eliasson, 0730-278835, evaeli61@gmail.com

Regel och hcp kommitténs uppgift är att hantera regel och hcp frågor inom Ale GK.
Kontaktperson: Peter Eliasson, 0705-136894, elipet01a@gmail.com

Sponsorkommittén har som målsättning att skapa en attraktiv marknadsplats för våra samarbetspartners. Vi kan erbjuda såväl färdiga sponsorpaket som individuellt anpassade paket.
Kontaktperson: Thomas Klein, 0768-774901, thkl06@gmail.com