Medlemskap

Här finner du information om våra olika medlemskapstyper på Ale GK*

Vi erbjuder alla medlemmar att, utan extra kostnad, dela upp avgiften för autogiro på 12 månader.

Premium medlemskap

Fullvärdigt medlemskap som ger dig obegränsat spel under alla tider och alla dagar på såväl vår utmanande 18 håls bana som på vår fina korthålsbana. Innebär också att du får delta i alla klubbtävlingar, representera klubben i seriespel och distriktstävlingar på andra golfbanor.

Ingår också 2 gratis greenfee biljetter, 50% rabatt på greenfee för dina gäster som spelar i samma boll som dig, 30% rabatt på bilhyra till ordinarie pris samt 30% rabatt på rangebollar.

Årsavgift: 9 000 kr

Fullvärdigt medlemskap

Fullvärdigt medlemskap ger dig obegränsat spel under alla tider och alla dagar på såväl vår utmanande 18 håls bana som på vår fina korthålsbana. Innebär också att du får delta i alla klubbtävlingar, representera klubben i seriespel och distriktstävlingar på andra golfbanor.

Årsavgift: Senior 7 500 kr
Junior 5 - 10 år 650 kr
Junior 10 - 12 år 1 100 kr
Junior 13 - 15 år 1 750 kr
Junior 16 - 21 år 2 800 kr

Helgmedlemskap senior

Helgmedlem äger rätt att spela rundor under lördagar, söndagar och helgdagar (röda dagar). Övrig tid betalar en helgmedlem full greenfee. Ingen tävlingsgreenfee betalas för tävlingar förlagda till den tid då medlemmen äger rätt att spela, vid tävlingar under övrig tid betalar helgmedlemmar full tävlingsgreenfee plus startavgift med undantag för KM.

Årsavgift: 6 000 kr

Vardagsmedlemskap senior

Vardagsmedlemmar äger rätt att spela rundor med starttid före kl. 15 under helgfria vardagar. Övrig tid betalar en vardagsmedlem full greenfee. Ingen tävlingsgreenfee betalas för tävlingar förlagda till den tid då medlemmen äger rätt att spela, vid tävlingar under övrig tid betalar vardagsmedlemmar full tävlingsgreenfee plus startavgift med undantag för KM.

Årsavgift: 6 000 kr

Familjemedlemskap

Familjemedlemskap gäller för gifta par/sambo med hemmaboende barn upp till max 21 års ålder. Medlemskapet ger dig obegränsat spel under alla tider och alla dagar på såväl vår utmanande 18 håls bana som på vår fina korthålsbana. Innebär också att varje familjemedlem får delta i alla klubbtävlingar, representera klubben i seriespel och distriktstävlingar på andra golfbanor.

Årsavgift: 15 300 kr.

Småbarnsmedlemskap

Småbarnsmedlem betalar en fullvärdig årsavgift som omfattar båda föräldrarna. Båda föräldrarna är medlemmar och kan boka tid och spela alla tider men INTE SAMTIDIGT. Vid spel samtidigt betalas full greenfee för den ena föräldern. Man kan vara småbarnsmedlem t.o.m. det år yngsta barnet fyller 9 år.

Årsavgift: 7 500 kr

Studentmedlemskap

Studentmedlemskap gäller oberoende av ålder. Heltidsstudier krävs. I övrigt är detta medlemskap likvärdigt med ett fullvärdigt medlemskap.

Årsavgift: 3 900 kr

Nybörjarmedlemskap

Nybörjarmedlemskap är ett erbjudande till dig som är helt ny golfare. Du kan, efter det att du påbörjat och betalat din Grönt Kort kurs på Ale GK, teckna ett nybörjarmedlemskap. Detta medlemskap är likvärdigt med ett fullvärdigt seniormedlemskap på vår 18-hålsbana. Du får inledningsvis spela i sällskap med en fadder eller kanske med någon golfspelande kompis. När du nått handicap 54 får du gå ut själv på vår 18-hålsbana. Full årsavgift erlägges först vid övergång till fullvärdigt medlemskap nästkommande år.

Läs mer om Grön Kort utbildning.

Årsavgift: 2 995 kr

Greenfeemedlemskap

3 greenfee biljetter ingår i detta medlemskap. Därefter betalas full greenfee vid spel på banan.
Varje greenfeebiljett kan användas till en 18-håls runda eller två 9-håls rundor. Anmäl i receptionen vid spel av endast 9-hål så erhåller du en extra 9-håls greenfee biljett.

I medlemskapet ingår också fritt spel på vår 9-håls korthållsbana.
Greenfee medlem äger rätt att avgiftsfritt spela KM.
Med detta medlemskap kan du inte representera Ale GK i våra seriespel.

Årsavgift: 2 100 kr.

Greenfeemedlemskap XL

8 greenfee biljetter ingår i detta medlemskap. Därefter betalas full greenfee vid spel på banan.

I medlemskapet ingår också fritt spel på vår 9-håls korthållsbana.
Greenfee medlem äger rätt att avgiftsfritt spela KM.
Med detta medlemskap kan du inte representera Ale GK i våra seriespel.

Årsavgift: 4 100 kr.

Säsongsabonnemang

Ger dig obegränsat spel under alla tider och alla dagar på såväl vår utmanande 18 håls bana som på vår fina korthålsbana under ett kalenderår.
Säsongsabonemang kräver fullvärdigt medlemskap till ordinarie pris (ej kampanjpris) i annan golfklubb med bana innefattande minst 18 hål full längd.
Med detta abonnemang kan du inte spela KM eller representera Ale GK i våra seriespel. Du har heller ingen rösträtt i klubben.

Årsavgift: 5 700 kr

Passivt medlemskap

Medlem, som önskar göra uppehåll under en säsong eller längre, kan kvarstå som passiv medlem.
Passiv medlem äger inte rätt att spela på vår 18-hålsbana, men kan spela fritt på vår 9-hålsbana.
Årsavgift: 600 kr

Greenfeesamarbeten

Som medlem på Ale GK har du också rabatt vid spel på ett antal andra banor

*Utträde och ändring av medlemskap

Viktigt är att du hör av dig skriftligen före 31/12 innevarande år om du önskar göra någon förändring inför nästa år. Det gäller om du vill ändra medlemskapstyp eller begära utträde. I annat fall är du skyldig att erlägga av årsmötet fastställd avgift för aktuell medlemskapstyp. Fullständig information finns i Ale Golfklubbs stadgar.

Du kan närsomhelst “uppgradera” ett medlemskap